با کسی باش که بتونی رشد کنی ...

بهترین منابع کنکور تجربی 1402

آنچه در این مقاله میخوانید:

بهترین کتابهای کنکور تجربی    بهترین کتابهای شیمی کنکور  بهترین کتابهای ریاضی تجربی کنکور 

بهترین کتابهای زیست کنکور  بهترین کتابهای فیزیک کنکور تجربی   بهترین کتابهای زمین شناسی کنکور 

بهترین منابع کنکور تجربی 1402

انتخاب منابع مناسب یکی از گام های مهم در برنامه‌ ریزی کنکور محسوب میشود و اگه داوطلب بتواند خوب تصمیم‌گیری کند از بقیه داوطلبان به اندازه قابل توجهی جلو می افتد. دلیل شکست و موفق نشدن بسیاری از داوطلبان کنکور سال‌ های قبل نیز انتخاب نادرست و آشنا نبودن با منابع کنکور تجربی بوده است، همین موضوع اهمیت انتخاب درست منابع مطالعاتی را به خوبی نشان میدهد. هر دانش آموز برای رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی به سه عامل مهم یعنی: بهترین منابع کنکور تجربی، برنامه‌ ریزی مناسب و تلاش زیاد نیاز دارد.

بعضی از دانش آموزان منابع کنکور زیادی را به طور جداگانه برای کنکور مطالعه و بررسی می‌کنند. این روش اشتباه است و داوطلب را در این مسیر گیج و سردرگم می‌کند. بنابراین دانش آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری و قبولی در رشته مورد نظرشان به  منابع مختلف احتیاج ندارند. فقط کافی است کتاب‌ های درسی خود را که منبع اصلی آنها است با دقت زیاد مطالعه کنند و از یک یا دو منبع مناسب با سطح علمیشان برای تسلط بیشتر بر مطالب درسی استفاده کنند.

سوال اصلی این است که بهترین منابع کنکور رشته تجربی چه منابعی هستند؟ ما در این مقاله قصد داریم بهترین منابع کنکور تجربی را به داوطلبان معرفی کنیم، تا آن‌ ها با اطلاعات کاملتری منابع کنکورشان را انتخاب کنند، درصد و شانس موفقیتشان را در کنکور سراسری بیشتر کنند. قیمت کتابهای کمک آموزشی در سايت رشد بوک براي تمام مردم عزيز سرزمينمان بسيار مناسب است چرا که دراين سايت شما مي توانيد تمامي کتاب های درسي خود را با 20 درصد تخفيف تهيه نماييد.

 

کتابهای جامع کنکور تجربی 

بهترین کتابهای کنکور تجربی

بهترین کتابهای کنکور تجربی 1402، کتابهایی هستند که برای سطح درسی شما و با توجه به زمان مطالعه شما و پایه علمی شما انتخاب می شوند. بهترین منابع کنکور تجربی باید بعد از تعیین سطح انتخاب شود. بدون تعیین سطح منابع معرفی شده برای کنکور تجربی، هیچ کمکی به شما نمی کنند، حتی ممکن است شما را از هدف اصلی دور کنند.

بررسی سوال های کنکور سال های اخیر نشان می دهد سوالات هرسال نسبت به سال قبل مفهومی تر و ترکیبی طراحی می شوند. این تغییرات در کنکور تجربی بیش تر از رشته های دیگر است. خوشبختانه ناشران معتبر کشور بیشتر کتابهای کنکور تجربی را طبق آخرین تغییرات کتاب های درسی و کنکورهای سال های اخیر طراحی می کنند.

به طور کلی انتخاب بهترین منابع کنکور ۱۴۰۲ کار چندان سختی نیست و شما می توانید با به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز در رابطه با هر یک از کتاب های کمک آموزشی موردنظرتان،بهترین منابع کنکور تجربی را انتخاب کنید.

 

بهترین منابع کنکور تچربی رشد بوک

 

 

بهترین کتابهای تست کنکور تجربی و معرفی کامل آن ها

بهترین کتابهای تست کنکور تجربی برای دانش آموزانی که میخواهند با تست های مختلف در کنکور آشنا شوند یک عامل موثر و ضروری است و آنها با استفاده از کتابهای تست کنکور تجربی گامی بزرگ برای قبولی در دانشگاه برمیدارند. کنکور سراسری یکی از مهم‌ ترین آزمون‌ ها در کشور است. که با توجه به قوانین سازمان سنجش در کشور برگزار می‌ شود.

یکی از اساسی ترین کارهایی که باید دانش آموزان انجام دهند انتخاب کتابهای تست کنکور تجربی می باشد که بهترین کتاب های کنکور رشته تجربی را ما در این مقاله به شما معرفی می کنیم. با توجه به محدودیت زمانی و رقابتی که در این بازه زمانی برای دانش آموزان اتفاق افتاده است باید دانش آموزان برای مسلط شدن به کتاب های درسی خود و همچنین مسلط شدن به تست هایی که در کتاب هایشان وجود دارند نیازمند به خرید کتاب‌های جامع کنکور تجربی هستند. یکی از بهترین منابع کنکور تجربی کتاب های تست انتشارات خیلی سبز می باشد.

 

بهترین کتابهای تست کنکور تجربی و معرفی کامل آن ها

 

 

بهترین منابع کمک آموزشی کنکور تجربی

انتخاب و خرید بهترین منابع کمک آموزشی کنکور یکی از دغدغه های مهم و چالش های بزرگ داوطلبان بوده و فکر آنها را درگیر می کند. قبل از خرید کتاب کنکور شناسایی نوع کتاب و شناسایی سطح علمی داوطلبان یک امر ضروری است. به گونه ای که اگر یک دانش آموز با سطح درسی پایین تر نسبت به بقیه دانش آموزان کتاب های سطح بالا را تهیه کند و نتواند از آن به خوبی بهره مند شود، عملکرد مناسبی در کنکور نخواهند داشت.

با توجه به حذف شدن دروس عمومی از کنکور، داوطلبان باید ساعات بیشتری را به مطالعه و بررسی دروس تخصصی اختصاص دهند. داوطلبان کنکور تجربی برای موفقیت در کنکور باید به دروس تخصصی که دارای ضریب بیشتری است، توجه بیشتری داشته باشند. استفاده از بهترین منابع کمک آموزشی کنکور تجربی در کنار منابع اصلی کنکور باعث می شود،دانش آموز با نوع طراحی سوالات در کنکور و نکات مهم و ریز درسی آشنا شود و کتاب های درسی خود را با دقت بیشتری مطالعه کند و با اطمینان بیشتری مسیر موفقیت و قبولی در رشته مورد نظر خود را طی کند. خرید بهترین منابع کمک آموزشی کنکور تجربی در سایت رشد بوک برای شما عزیزان با تخفیف ۲۰ درصد فراهم شده است.

بهترین منابع کمک آموزشی کنکور تجربی

بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی

از آن جایی که دروس عمومی برای کنکور حذف شده و برای گرفتن نتیجه بهتر باید وقت خود را برای دروس تخصصی بگذارید و از آن جایی که وقت محدود است و منابع های ارائه شده برای کنکور زیاد میباشد باید به دنبال بهترین منابع برای گرفتن بهترین نتایج بود.

یه منبع خوب برای کنکور نباید مباحث کتاب را به صورت کلی و مفهومی توضیح دهد چون این نوع ارائه برای امتحان های تشریحی مناسب است و برای کنکور منبع باید کتاب را به صورت خط به خط و جزئی تجزیه و تحلیل نماید.

برای خیلی از ما سوال پیش میاد که کدام کتاب خوب و بهتر است در اصل ما کتاب بد نداریم چون در هر کتاب نکته هایی به دانش ما اضافه می شود اما بهتر است با توجه به دسته بندی بسته آموزشی ما که شامل سه بخش قوی متوسط و ضعیف است کتاب مورد نظر را انتخاب نماییم.

بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی

 

 

بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور تجربی

قبل از هر کاری ابتدا یک کاغذ و خودکار بردارید و هدفتان را روی آن بنویسید . در گام بعدی کار هایی که در طول روز انجام می دهید را یادداشت کنید. ساعت دقیق هر یک و اینکه چقدر زمان می برند هر یک از کارهای روزانه تان را یادداشت کنید. با این کار زمان آزاد و زمان هایی که بیهوده هدر میروند را شناسایی می کنید و کارهای غیر ضروری را حذف یا زمان کمتری به آنها اختصاص دهید. در قدم بعدی بودجه بندی درس هارا بنویسید تا متوجه شوید هر کتاب درسی چقدر مهم است است و کدام قسمت هایش مهمتر هستند و اینکه هر روز چند ساعت میخواهید درس بخوانید.سپس کتاب را قسمت بندی کنید که درروز از هر درس چند صفحه می خواهید بخوانید. مشخص کنید که چه ساعتی می خواهید شروع کنید به درس خواندن و چه ساعتی به پایان برسانید هر درس را. یادتان نرود شما نمی توانید مسیر چند ماهه را در یک شب بروید.

قدم بعدی مرور مطالب مطالعه شده است.مرور یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید در برنامه خودتان قرار دهید زیرا این کار باعث می شود تسلط کافی روی هر مبحث داشته باشید. بدون مرور کردن و با خواندن یک بار مطالب ممکن نیست دانش آموز بتواند مطالب را کامل یادبگیرد و مسلط شود. با تکرار مطالب شما مباحثی را که کامل یاد نگرفته اید به خوبی یادمیگیرید، پس رمز یادگیری و موفقیت مرور و تکرار آموخته هایتان است. یکی از روش های مهم مرور و تکرار تست زدن است.

یکی از نکات مهم دیگر در روش برنامه ریزی برای کنکور، استراحت کردن است. شما باید در برنامه خود استراحت کردن را نیز در نظر بگیرید. بعد از ۴۵ دقیقه الی یک ساعت مطالعه بدون وقفه و با تمرکز کامل،حدود 15 الی 20 دقیقه استراحت داشته باشید. البته میتوانید هر ۱۵ دقیقه مطالعه و آموزش نیز استراحت کوتاه در حد چند دقیقه داشته باشید. این کار باعث میشود که مغزتان کمی استراحت کند و با روحیه و انگیزه بیشتر مطالعه کنید. یادتان نرود که حتما  سر ساعت مشخص شده استراحت کردن را تمام کنید و دوباره مطالعه کردن را شروع کنید.

بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور تجربی

معرفی رشته های دانشگاهی تجربی

زیر گروه های رشته تجربی

رشته های زیرگروه های رشته علوم تجربی
زیرگروه
رشته های دانشگاهی تجربی
زیرگروه 1مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی
زیرگروه 1مقطع کارشناسی: آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی
زیرگروه 1مقطع کاردانی: کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی اتاق عمل، کاردانی بهورزی، کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی، کاردانی تکنسین سلامت دهان، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان – فک و صورت، کاردانی دامپزشکی، کاردانی علوم آزمایشگاهی، کاردانی فوریت های پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری
زیرگروه 2مقطع دکتری: داروسازی
زیرگروه 2مقطع کارشناسی: آموزش شیمی، بهداشت عمومی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها، تکنولوژی پزشکی هسته ای، شیمی کاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
زیرگروه 2مقطع کاردانی: کاردانی بهداشت حرفه ای، کاردانی بهداشت عمومی (گرایش های بهداشت خانواده)، کاردانی بهداشت محیط، کاردانی شیمی آزمایشگاهی
زیرگروه 3مقطع کارشناسی: اقیانوس شناسی، زمین شناسی
زیرگروه 4مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
زیرگروه 4مقطع کارشناسی: ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی ،معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، هتلداری
زیرگروه 4مقطع کاردانی: کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی گردشگری، کاردانی حسابداری، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی مدارک پزشکی، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی هتلداری
زیرگروه 5مقطع کارشناسی: آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم دامی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی
زیرگروه 5مقطع کاردانی: کاردانی امور اراضی، کاردانی امور زراعی و باغی، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، کاردانی تکنولوژی جنگلداری، کاردانی تکنولوژی چوب، کاردانی تکنولوژی شیلات، کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی، کاردانی تکنولوژی محیط زیست، کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی، کاردانی تولید و فرآوری خرما، کاردانی پرورش اسب، کاردانی پرورش زنبور عسل، کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، کاردانی علوم ورزشی، کاردانی نوغان داری

تاثیر ضرایب دروس در کنکور تجربی

رشته تجربی در سال های اخیر بیشترین تعداد داوطلب را در بین گروه‌ های آزمایشی به خود اختصاص داده است. با حذف شدن دروس عمومی از کنکور. از دروس تخصصی رشته تجربی درس های: زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و زمین شناسی به طور مستقیم در کنکور سراسری سوال طرح خواهد شد . میزان اهمیت و تاثیر یک درس را از ضریب آن می توان فهمید. با استفاده از این ضرایب دانش آموزان می توانند از اینکه کدام درس تاثیر بیشتری در کنکور دارد آگاه شوند و مشخص کند که به چه رشته ای علاقه دارند و می خواهند در کدام دانشگاه درس بخوانند و برنامه درسی خود را بر مبنای آن پیش ببرند.
در ادامه ضریب هر یک از دروس تخصصی رشته تجربی را مشاهده می کنید:

بهترین منابع کنکور تجربی و ضرایب آن رشد بوک

شناخت سطح علمی دانش آموزان چه تاثیری در کنکور دارد

وقتی ما سطح علمی خود را بشناسیم بهتر می توانیم منابع کنکور را شناسایی و در سطحی که داریم انتخاب کنیم،سطح علمی دانش آموزان در کنکور به سه بخش تقسیم بندی می شود که عبارتند از قوی و متوسط و ضعیف است.

اگر دانش آموزی سطح ضعیف باشد از منابع کنکور سطح قوی یا متوسط استفاده کند از درس زده می شود و اگر دانش آموزی در سطح قوی باشد و از منابع سطح متوسط و ضعیف استفاده کند ممکن است از دیگر کنکوری ها عقب بیفتد و سرنوشتش عوض شود.
به خاطر همین سطح بندی آموزشی از مهمترین نکات برای شروع به مطالعه برای کنکور می باشد.

شناخت سطح علمی دانش آموزان چه تاثیری در کنکور دارد

دانش آموزان قوی برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

واسه داشتن عملکرد بهتر در کنکور باید نکات زیر را در نظر داشت:
برنامه ریزی صحیح: برنامه ریزی صحیح و دقیق در تمامی انجام کارهای روزانه به شما کمک کرده و کارایی بسزایی دارد برای مطالعات منظم و بهینه در در زمان بهتر است برنامه ریزی هفتگی داشت زمان مطالعه را با توجه به نیازمان تعیین کنیم.
خود درسی: درس خواندن به صورت ساده و خودمانی و انجام تمرینات مختلف به دانش آموزان پشت کنکوری در یادگیری مطالب آموزشی کمک بسزایی دارد
پس بهتره یه زمانی را برای تمرین پرسش و پاسخ با خودمان در نظر بگیریم.
انجام تمرینات: انجام تمرینات مناسب برای یادگیری مفاهیم و حل مسئله بسیار مهم است شما میتونید با حل سوالات کنکور های سال قبل و تمرین آنها خود را برای کنکور بهتر آماده کنید.
مرور مطالب: پشت کنکوری های عزیز با مرور مطالب میتونن خیلی راحت تر مفاهیمی که خوندن را به خاطر بسپارند و در یادگیری آنها نقش بسزایی دارد.

دانش آموزان قوی برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند

دانش آموزان متوسط برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

دانش آموزان سطح متوسط هم می‌توانند با پشتکار بالا و سخت کوشی به نتایج قابل توجه و چشمگیری برسند.
شروع درس خواندن و نحوه آغاز آن ، استفاده مناسب از منابع کنکوری از اهمیت بالایی برای دانش آموزان برخوردار می باشد خیلی از دانش آموزان برای شروع درس خواندن امروز و فردا میکنند اما به قول معروف ماهی و هر وقت از آب بگیری تازه است و برای درس خواندن نباید وقت تلف کرد.

نکته قابل توجه در درس خواندن خلاصه نویسی می باشد:
وقتی ما نت برداری و خلاصه نویسی می کنیم در گام های بعدی درس خواندن و تست زنی کافیست نکات مهم و کلیدی را برای جمع بندی کنکور بخوانیم.

دانش آموزان متوسط برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند

دانش آموزان ضعیف برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

پایه درسی ضعیف مانع رتبه برتر شدن در کنکور نیست،زیرا شما با روش های اصولی می توانید به سطح درسی بالاتر برسید. اولین قدم برای رتبه برتر شدن این است که پایه درسی خود را قوی کنید. شما برای اینکه بتوانید سوالات کنکور را جواب دهید باید به سطح علمی بالایی برسید. پس منبع آموزشی مناسبی را انتخاب کنید اصولی و از پایه مطالب را آموزش دهد. تست هایتان را از سوالات سطح متوسط انتخاب کنید و بعد از تسلط کافی به آن ها از تست های سطح بالا استفاده کنید.

قدم دوم این است که برای اینکه بتوانید تست هارا به درستی حل کنید باید روش مطالعه هر درس را یادبگیرید،یادتان نرود که روش مطالعه هر درس متفاوت است. با این کار شما با بازدهی بیشتری درسنامه و جزوه هایتان را مطالعه و بررسی می کنید. بعد از اینکه روش مطالعه هر درس را یاد گرفتید باید روش مرور آن هارا نیز یادبگیرید چون این کار برای افرادی که پایه ضعیفی دارند کار ضروری است. اما مرور درس ها نیز مانند مطالعه آن ها با هم متفاوت است.

قدم بعدی برای رتبه برتر شدن این است که یادبگیرید چطور مطالبی که یاد می گیرید را تا روز کنکور به خاطر بسپارید. هر روز که به کنکور نزدیکتر می شوید حجم مطالب درسی بیشتر می شود و مرور آن ها نیز سخت تر می شود. پس بعد از مطمئن شدن از این مسئله که به تسلط کافی در هر درس رسیده اید تست های مهم، پر تکرار، کاربردی و نکته دار هر فصل را علامت گذاری کنید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید در زمان کم نکات زیادی را مرور کنید.

اگر در ابتدای مسیر مطالعه در یادگیری دچار مشکل شدید یا ترازتان در آزمون ها پایین شد نباید نا امید شوید. فقط کافی است علاقه تان به هدفی که دارید را به خودتان یاداوری کنید، این کار باعث می شود از شکست نترسید و بعد از هر بار شکست نکات جدیدی را یادبگیرید و برای رتبه برتر شدن کاملا آماده باشید. باید بدانید که پایه درسی ضعیف مانعی برای موفقیت شما در کنکور نیست، برای موفقیت در کنکور فقط باید مهارت های آن را یادبگیرید. یعنی از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید، هر درس را به موقع مرور کنید، به اندازه کافی تست بزنید و هرروز مسیری که در آن قرار دارید را بررسی کنید که یک وقت از مسیر منحرف نشوید.

دانش آموزان ضعیف برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند

نکات مهم هنگام خرید کتابهای کنکور تجربی

اولین نکته ای که زمان خرید کتاب های کمک آموزشی کنکور تجربی باید به آن توجه کنید، این است که بهترین منابع کنکور برای هر شخص متفاوت است و دانش آموزان باید با توجه به سطح درسی و نیازشان این منابع را انتخاب کنند. مثلا منابعی که رتبه های برتر کنکور تجربی در سال های گذشته استفاده کرده اند شاید برای همه داوطلبان مناسب نباشد. اما اگر از داوطلبان موفق کنکوری سال های اخیر درباره کتاب های کمک درسی بپرسید، همه آن ها تاکید می کنند که از کتاب های تست و کمک آموزشی استفاده کنید. کتاب های کمک آموزشی کنکور جدید زیادی توسط ناشرین معتبر کشور منتشر شده اند تا داوطلبان متناسب با سطح علمی خود و با دست باز منابع کنکور را انتخاب کنند. اما انتخاب از میان این همه کتاب کمی گیج کننده و سخت است. در ادامه مقاله کامل ترین و بهترین منابع کنکور تجربی را بررسی می کنیم.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور برای دانش آموزان تجربی

درس زیست شناسی درس اصلی داوطلبان رشته تجربی است که حفظی_مفهومی است. برای مسلط شدن به زیست شناسی نیاز است در کنار کتاب درسی یک منبع کمک آموزشی خوب و روش مطالعه اصولی داشته باشید. استفاده از کتاب کمک آموزشی از عواملی است که در موفقیت کنکور و رتبه تاثیر بالایی دارد و باید به درستی انتخاب شود. از آن جایی که درس زیست شناسی بیشترین ضریب و تاثیر در تراز نهایی کنکور را به خود اختصاص داده است و سرنوشت ساز ترین و حساس ترین درس تجربی است. داشتن مهارت بالا در حل تست های این درس، می تواند رتبه کنکور شما را تعیین کند. پس انتخاب مناسب ترین منبع زیست شناسی متناسب با سطح خود بسیار مهم است.

بهترین کتابهای زیست شناسی سطح قوی برای دانش آموزان

درس زیست شناسی از مهمترین کتابهای کنکور برای دانش آموزان است خیلی از دانش آموزان که از مقطع نهم به دهم می آیند وقتی رشته تجربی را انتخاب می کنند اسم درس زیست را جزو دروس مهم و با اهمیت بالا می دانند برای همین از همان مقطع پایه دهم شروع به خواندن درس زیست می نمایند.
کسانی که رشته تجربی را انتخاب می کنند از همان اول هدفشان پزشک شدن است برای همین باید وقت بیشتری را برای دروس مهم مثل درس زیست شناسی بگذارند.
درس زیست شناسی از اهمیت خیلی بالایی برای رشته تجربی در کنکور برخوردار می باشد که ضریب آن ۱۲ است.
برای همین موضوع انتخاب منبع مناسب برای کنکورتجربی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

حالا شما دانش آموزان عزیز باید بدانید که نسبت به سطح علمی خود در درس زیست چه کتابی را انتخاب کنید و این انتخاب می‌تواند برای شما بسیار حیاتی باشد حالا کسانی که در درس زیست دارای سطح قوی و بالایی می باشند باید اقدام به خرید کتاب های ذیل کنند:

 

 

بهترین کتابهای زیست شناسی سطح متوسط برای دانش آموزان

باید توجه داشت که درس زیست شناسی از مهمترین دروس رشته تجربی می باشد که ضریب بالایی در کنکور دارد پس بهتر است وقت بیشتری برای آن صرف نمود پس هر وقت شروع به خواندن درس زیست شناسی کنیم دیر نیست.

دانش آموزان سطح متوسط باید وقت بیشتری برای خواندن این درس اختصاصی بگذارند چون آینده آن ها با این درس گره خورده است پس انتخاب منبع مناسب برای این درس می‌تواند در سرنوشت شما دانش آموزان رشته تجربی تاثیر مستقیم بگذارد.
و این امر جز با همت تلاش و پشتکار دانش آموزان رشته محقق نمی شود که برای آن باید برنامه ریزی دقیقی داشت.

شما دانش آموزان سطح متوسط می توانید به پیشنهاد دبیران و مشاوران برتر کنکور از کتاب های ذیل استفاده نمایید:

 

 

بهترین کتابهای زیست شناسی سطح ضعیف برای دانش آموزان

قبل از شروع به خواندن درس های مربوط به امتحان کنکور باید از سطح آموزشی خود اطلاع یابید و بدانید که در کدام یک از سطوح آموزشی قرار دارید و این نوع سطح یابی باید واقع بینانه و براساس واقعیت و سطح یادگیری شما دانش آموزان باشد.
دانش آموزانی که در سطح ضعیف قرار دارند باید وقت خود را بیشتر برای خواندن درس زیست شناسی بگذارد چون با توجه به ضریب بالایی که این درس در کنکور دارد می تواند یکی از دروس سرنوشت ساز باشد و دانش آموزانی که آمادگی ویژه‌ای در این درس مهم دارند می توانند نتیجه کنکور را به کلی تغییر دهند.
حالا شما دانش آموزان پشت کنکوری درس سطح ضعیف می توانید بهترین کتاب ها را در سطح خود انتخاب نمایید که به شرح ذیل است:

 

 

روش مطالعه زیست شناسی برای کنکور

روش مطالعه زیست شناسی کنکور یکی از بزرگترین دغدغه ها برای دانش آموزان رشته تجربی می باشد. چون زیست شناسی مهم ترین درس کنکور تجربی می باشد، برای قبولی در رشته هایی مانند پزشکی یا پرستاری و… در دانشگاه های معتبر باید این درس را به خوبییاد گرفته باشید. خواندن، خلاصه نویسی، جمع بندی زیست کار راحتی نیست. اولین جایی که شما با مطالب زیست شناسی آشنا می‌شوید، کلاس درس است. پس برای اینکه بتوانید بهترین روش مطالعه زیست را انتخاب کنید باید در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. روش مطالعه زیست شناسی کنکور برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد، اما همه دانش آموزان باید از یک سری اصول مشترک پیروی کنند.

مطالعه مفهومی درسنامه

بعضی از دانش آموزان به دنبال روش هایی برای تندخوانی هستند. درحالی که برای مطالعه درست و یادگیری کامل یک مبحث گاهی اوقات لازم است سرعت مطالعه خود را پایین بیاورید. پس برای مطالعه زیست ابتدا باید یک پاراگراف از کتاب درسی را مطالعه کنید، بعد کتاب را بسته و روی یک کاغذ هر چیزی را که یاد گرفته اید و متوجه شده اید یادداشت کنید. سپس کتاب را باز کنید و نوشته هایتان را با مطالب کتاب مقایسه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را یاد گرفته اید. یادتان نرود که عکس ها و آناتومی آن هارا در کتاب مطالعه و بررسی کنید.

حالا نوبت به مطالعه درسنامه کتاب کمک آموزشی می رسد. اما لازم نیست شما تمام درسنامه این کتاب را بررسی و مطالعه کنید، فقط برای رفع اشکال به آن نگاهی بی اندازید کافی است.

 

مطالعه مفهومی درسنامه

 

تست زدن بعد از مطالعه درسنامه

در این مرحله تعدادی تست حل می کنید. اگر درست تست زدید که هیچ اما اگر اشتباه حل کردید دوباره سراغ کتاب درسی بروید و نکات مربوط به آن تست را پیدا کنید. با این کار متوجه شوید چطور از متن مطالعه شده سوال طرح می شود. یادتان نرود اولویت اول و آخر شما کتاب درسیتان است. بعد از حل این تست ها دوباره به سراغ کتاب درسیتان بروید و مطالب مبهم وجاهایی را که مشکل داشتید مرور کنید. سپس دوباره تست بزنید اما این بار پنج تا تست بزنید و اگر اشتباه بودند پاسخنامه را چک کنید و دیگر لازم نیست کتابرا هم چک کنید. معمولا در این مرحله دانش آموزان تمام تست ها را درست حل می کنند، اما اگر جواب سوالی را نمیدانستید یا اشتباه حل کردید ایرادی ندارد می توانید از پاسخنامه استفاده کنید.

نوع سطح دانش آموزنوع منبع مناسباسامی بهترین منابع کنکور
دانش آموز ضعیفکتابی که درسنامه و آموزش قوی دارد را انتخاب کنید و در کنار آن تست حل کنید.مانند: سیر تا پیاز گاج – آموزش شگفت انگیز خیلی سبز – آموزش فضایی مهر و ماه
دانش آموز متوسطکتابی که درسنامه مختصر تر و تعداد تست های بیشتری دارد را انتخاب کنید.مانند: میکروگاج – مبتکران – مهر و ماه – نشرالگو – کتاب طلایی گاج
دانش آموز قویکتابی که تست زیادی دارد و تست های آن دشوار و چالشی است را انتخاب کنید.مانند: کتاب های نردبام خیلی سبز – آی کیو گاج – پاور تست مهر و ماه

بهترین منابع شیمی کنکور برای دانش آموزان تجربی

درس شیمی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است. اما با بررسی میانگین داوطلبان در کنکور سال های اخیر متوجه می شوید که نتایج قابل قبولی نداشته اند. زیرا طی سال های اخیر شیمی به شدت مفهومی شده است و درجه سختی آن بیشتر شده است. بسیاری از داوطلبان این درس را نادیده می گیرند و روی سایر درس ها تمرکز می کنند. اما این کار اشتباه است! شما با انتخاب بهترین منابع متناسب با سطح علمی خودتان مهارت و سرعت تست زنی خود را در این درس تقویت کنید. برای موفقیت در این درس باید هنگام انتخاب منابع مناسب توجه کنید و دقت زیادی داشته باشید. منبع اصلی شما در درس شیمی کتاب درسی است اما اگر در کنار آن از کتاب کمک آموزشی استفاده کنید و تست های زیادی بزنید درصد بالایی کسب می کنید.

بهترین کتابهای شیمی سطح قوی برای دانش آموزان

شما دانش آموزان رشته تجربی باید بدانید که درس شیمی در کنکور از ضریب بالایی برخوردار می باشد که ضریب آن ۹ است و شما دانش آموزان رشته تجربی باید وقت ویژه ای برای این درس بگذارید.
دانش آموزانی که از هوش و ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و در سطح قوی آموزشی هستند باید اهمیت ویژه ای به این درس بدهند.
ما چند کتاب درس شیمی که در سطح شما پیشنهاد می شود را در ذیل آورده‌ایم:

 

کتاب مسائل شیمی کنکور انتشرات نشر الگو

قیمت اصلی 3,100,000 ریال بود.قیمت فعلی 2,635,000 ریال است.

کتاب شیمی جامع کنکور جلد اول انتشارات مهروماه

قیمت اصلی 4,200,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,486,000 ریال است.

 

بهترین کتابهای شیمی سطح متوسط برای دانش آموزان

درس شیمی در کنکور سراسری از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار می باشد و با بررسی میانگین درصد داوطلبان کنکور سراسری می توان دریافت که آنطور که انتظار می رود نتیجه خوب و به بسزایی نگرفته اند و با بررسی و آنالیز دقیق می توان متوجه شد که سوالات سخت و مفهومی شده اند و برای گرفتن نتیجه مناسب برای دانش آموزان سطح متوسط داشتن منبع مناسب و خوب پیشنهاد می شود که این منابع به شرح ذیل آمده اند:

 

کتاب شیمی جامع جلد اول انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 5,400,000 ریال بود.قیمت فعلی 4,482,000 ریال است.

کتاب شیمی جامع جلد دوم انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 3,900,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,237,000 ریال است.

کتاب شیمی جامع کنکور انتشارات منتشران

قیمت اصلی 5,920,000 ریال بود.قیمت فعلی 5,032,000 ریال است.

 

بهترین کتابهای شیمی سطح ضعیف برای دانش آموزان

برخی از داوطلبین کنکور تجربی به هر دلیلی امکان شرکت در کلاسهای کنکوری درس شیمی را نداشته اند و یا در دبیرستان آموزش مناسب طی سالهای تحصیلی برایشان امکان پذیر نبوده است برای همین باید منبعی را انتخاب کنند که تمام مباحث کنکور را پوشش دهد.
شما دانش آموزان سطح ضعیف با داشتن منابع مناسب و جامع و کامل می توانید در کنکور تجربی نتیجه خوبی بگیرید که چند تا از بهترین منابع به شرح ذیل می باشد:

 

 

روش مطالعه شیمی برای کنکور

یکی از درس های مهم و تاثیرگذار در کنکور شیمی است و در مقایسه با سایر دروس تخصصی آسان تر است. دانش آموزان به آسانی می توانند شیمی را یاد بگیرند و به سوال هایش پاسخ دهند. اما شیمی نیز مانند دروس دیگر سختی های خودش را دارد. داوطلبان باید یادگیری و تقویت درس شیمی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار دهند. زیرا این درس نیز یکی از دروس تفهیمی و همچنین جزو دروس تحلیلی قرار می‌گیرد. خواندن درس شیمی با استفاده از روش‌ های اصولی و تمرین زیاد می‌تواند به بهترین نتایج منجر شود. میانگین پاسخ دهی به شیمی در کنکور سراسری پایین است، بنابراین اگر با نحوه مطالعه شیمی آشنا باشید می توانید به درصد قابل توجهی از سوالات در این درس جواب دهید و تراز کل و رتبه خود را افزایش دهید.

مطالعه درسنامه

شیمی یک درس مفهومی، حفظی و محاسباتی است.به این معنی که داوطلبان باید برخی مفاهیم را حفظ کنند، برخی از مفاهیم را به شکل مفهومی مطالعه کنند و مواردی را به طور محاسباتی حل کنند. بنابراین این درس از سه بخش تشکیل شده است و دانش آموزان باید برای هر بخش از روش‌ های خاصی برای مطالعه استفاده کنند. برای مطالعه و بررسی بخش ها و مبحث های حفظی در ابتدا باید درسنامه دبیر یا کتاب درسی را مطالعه کنید، این کار نیاز به زمان زیادی ندارد فقط کافی است با مباحث و نکات آشنا شوید.

در مرحله دوم به سراغ مطالعه فرمول ها و نکات لازم برای حل مسئله بروید و سعی کنید خودتان تمام سوالات داخل کتاب درسی و جزوه خود را حل کنید. اگر توانستید مسائل را حل کنید یعنی نکات و مبحثی که مطالعه کرده اید کامل یاد گرفته اید و می توانید قسمت بعدی جزوه خود را مطالعه کنید. اما اگر نتوانستید مسئله ها را حل کنید یعنی مباحث را کامل یاد نگرفته اید و باید بیشتر تمرین کنید و نمی توانید به سراغ ادامه درسنامه بروید. باید برگردید و نکات آن بخش را مجدد بررسی کنید تا به خوبی یاد بگیرید. بعد از  مطمئن شدن از یادگیری کامل و حل کردن درست سوالات می توانید به سراغ ادامه مطالعه درسنامه و جزوه خود بروید.

 

مطالعه درسنامه

 

تست زدن بلافاصله بعد از مطالعه

بعد از اینکه درسنامه یا جزوه دبیر خود را مطالعه کردید بلافاصله به سراغ تست های کتاب کمک آموزشی خود بروید. ممکن است از پس تعداد زیادی از تست ها بر نیایید اما مهم نیست. هدف از تست زدن این است که مطالب و نکات مهم را شناسایی کنید. زمانی که تست ها را بررسی کنید متوجه می شوید که تعدادی از این نکات و فرمول ها در تست های کنکور سراسری سال های اخیر ثابت هستند. پس از اینکه نکات، فرمول ها و مطالب مهم را شناسایی کردید سعی کنید آنها را به حافظه بلند مدت تان بسپارید. برای این کار باید مطالعه و مرور منظم داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از جعبه لایتنر استفاده کنید. با استفاده از این جعبه میتونید مطالبی که میخواهید حفظ کنید را در فواصل زمانی معین و مناسب مرور کنید. اگر با این روش پیش بروید مطمئن باشید تا زمان کنکور سراسری مهم ترین نکات حفظی و فرمول های مهم شیمی را بارها مرور می کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور برای دانش آموزان تجربی

ریاضی درس سختی است و بیشتر قسمت یادگیری در کلاس توسط تدریس دبیر انجام می شود و بیشتر دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی در این درس ضعیف هستند. بنابر این لازم است در کلاس حضور فعال داشته باشید و یک کتاب کمک آموزشی مناسب برای یادگیری بهتر و حل تمرین و تست بیشتر تهیه کنید. بهترین منابع کمک آموزشی برای هر دانش آموز متفاوت است، پس آگاهی از سطح دانش خود در درس ریاضی و استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب سطح خود باعث می‌شود در درس ریاضی پیشرفت مطلوبی داشته باشید. می دانید که استفاده از منابع آموزشی مناسب می تواند یکی از دلایل مهم قبولی در کنکور سراسری باشد. بنابراین انتخاب یک کتاب کمک درسی مناسب به داوطلب در آسان تر شدن این مسیر می تواند کمک کند.

بهترین کتابهای ریاضی تجربی سطح قوی برای دانش آموزان

درس ریاضی با داشتن ضریب ۷ در کنکور یکی از مباحث مهم و شاید میشه گفت سخت برای کنکور می باشد اما با داشتن منابع معتبر میتوان این سختی را آسان نمود.
به شما دانش آموزان رشته تجربی که قصد دارید در کنکور رتبه خوبی بیاورید و سطح شما سطح قوی می باشد پیشنهاد می شود که به دنبال منابعی باشید که کنار درسنامه ، تست محور باشد سوالات دشوار چالش برانگیزی داشته باشد که چندی از این کتابها به شرح ذیل می باشد:

 

 

بهترین کتابهای ریاضی تجربی سطح متوسط برای دانش آموزان

کمتر کسی در رشته تجربی در کنکور سراسری توجه ویژه ای به درس ریاضی می کند و اکثر توجه های بسیار به درس شیمی و زیست جلب می شود دانش آموزان سطح متوسط با وقت گذاشتن و تلاش خوب و بسیار در درس ریاضی می توانند نتیجه مناسبی را در کنکور سراسری به دست آوردند.
برای دانش آموزان سطح متوسط منابع مختلفی وجود دارد که ممکن است برای انتخاب آنها به مشکل بخورید ما منابعی را که مناسب برای دانش آموزان سطح متوسط می باشد را انتخاب کرده و به شرح ذیل می باشد:

 

 

بهترین کتابهای ریاضی تجربی سطح ضعیف برای دانش آموزان

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در کنکور سراسری استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب در درس های مختلف به ویژه درس ریاضی می باشد.
درس ریاضی درس مفهومی و تحلیلی میباشد و یک درس حفظی نیست و باید مطالب آن را درک کنند تا بتوانند به راحتی تست بزنند و دانش آموزانی که در سطح ضعیف آموزشی هستند آنگونه که باید مطالب را یاد نمی گیرند و لازم است یک منبع کتاب کمک درسی در کنار این درس داشته باشند.
ما در اینجا منابعی که مناسب شما دانش آموزان سطح ضعیف می باشد را آماده کرده که به شرح ذیل می باشد:

 

 

روش مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور

درس ریاضی یکی از دروس مهم و تاثیر گذار در کنکور تجربی است. اما داوطلبان زیادی در این درس بسیار ضعیف هستند. درس ریاضی برخلاف درس های دیگر نیازمند تمرین و تکرار زیاد است، تا داوطلب علاوه بر مسلط شدن بر این درس سرعت عمل بالایی در حل تست داشته باشد. ریاضی شامل علائم، فرمول ها و روش های حل زیادی است و شما نمی توانید ریاضی را با گوش دادن و خواندن یاد بگیرید چرا که یک درس پیچیده ای است. ریاضی یک درس زنجیره ای است یعنی درسی که امروز یاد میگیرید پیش نیاز درس های بعدی است و درس امروزتان بر اساس آموخته های روز های قبل است. مطالعه‏ درس ریاضی را باید بر مبنای سه اصل: یادگیری، تمرین و مرور قرار دهیم.

یادگیری اصولی مفاهیم

درس ریاضی یک درس سخت و پیچیده است و به خاطر همین مفاهیم آن باید به صورت اصولی و با دقت مطالعه شود. نباید برای یادگیری ریاضی مفاهیم و فرمول ها را حفظ کنید. تا زمانی که مفاهیم ریاضی را یادنگیرید نمی توانید سوالات وتست های ریاضی را حل کنید. ابتدا باید جزوه خود را مطالعه کنید و بعد از آن کتاب درسی را با دقت زیادی مطالعه و بررسی کنید. باید مفاهیم را به صورت عمیق درک کنید و نکات مهم را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود که داوطلبان مفاهیم اولیه را به صورت دقیق یاد بگیرند.

 

یادگیری اصولی مفاهیم

 

حل تمرین های کتاب درسی

دانش آموزان باید بعد از مطالعه مفاهیم و فرمول های درس ریاضی تمرین‌های کتاب درسی را حل کنند. سوالات و تمرین‌ های کتاب درسی اهمیت زیادی دارند. با حل تمرین‌ های کتاب درسی می‌ توانید تسلط بیشتری بر مفاهیم داشته باشید و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنید. اگر نتوانستید سوالی را حل کنید به معنی این است که مفاهیم اصلی درس را به خوبی یاد نگرفته اید و باید دوباره مفاهیم اصلی را بخوانید.

بعد از مطالعه کامل جزوه و کتاب درسی و حل تمرین های آن حل تست‌ های متنوع و زیاد نقش مهمی در یادگیری دارد. تست‌ های تالیفی از جنبه‌ های دیگر به مفاهیم نگاه می‌ کنند و سوالات متنوعی را برای یک مفهوم طرح می‌ کنند. سعی کنید هنگام پاسخ دادن به تست‌ های زماندار کنار سوالات و تست‌ های وقت گیر علامت بگذارید و بعد از حل سوالات دیگر، اگر وقت کافی داشتید به سراغ تست های علامت گذاری شده بروید.

بهترین منابع فیزیک کنکور برای دانش آموزان تجربی

درس فیزیک یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی و تجربی می باشد و روی رتبه داوطلبان کنکور سراسری تاثیر زیادی دارد. یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور انتخاب منابع مطالعاتی درست است. اما تنوع کتاب های فیزیک در بازار بسیار زیاد است و انتخاب کتاب مناسب برای هر دانش آموز کار مشکل و سختی است. برای انتخاب بهترین منابع باید به شرایط هر فرد توجه شود و متناسب با آن تصمیم گیری شود. دانش آموزان ابتدا باید سطح درسی خود را تشخیص دهند و منابع اولیه خود را برای مطالعه انتخاب کنند. بعد اگر به سطح مطلوب رسیده باشند و زمان کافی برای تمرین بیشتر داشته باشند منابع سطح دوم را انتخاب کنند و تست های بیشتری حل کنند. در ادامه تعدادی از کتابهای متناسب با هر سطح دانش آموز را به شما معرفی می کنیم.

بهترین کتابهای فیزیک سطح قوی برای دانش آموزان

برای یادگیری درس فیزیک و بهتر یاد گرفتن این درس لازم است قدرت تجسم خوبی داشت و صرفاً حفظ کردن چند فرمول نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند.
دانش آموزان سطح قوی آموزشی باید این نکته را در نظر داشته باشند که این درس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که ضریب آن در کنکور سراسری ۷ است و داشتن منبع کمک درسی مناسب می تواند ما را به نتیجه خوب و مطلوب برساند.
ما تعدادی از بهترین منابعی که مناسب شما می باشد را به شرح ذیل آورده ایم:

 

 

بهترین کتابهای فیزیک سطح متوسط برای دانش آموزان

دانش آموزان سطح متوسط درسی تسلط نسبی و متوسط به متن کتاب دارند و میدانند سرفصل هر فصل در مورد چیست و در مورد چی حرف میزند این سطح از دانش آموزان باید کنار کتاب درسی مراجعه به کتاب کمک درسی کنند و با یک درسنامه خوب و زدن تست ها خودشان را به بهترین نحو برای کنکور سراسری آماده کنند.
ما در اینجا برای شما دانش آموزان کنکوری که در سطح آموزشی متوسط هستید منابع را آماده کردیم که مناسب سطح شما می باشد این منابع کمک درسی به شرح ذیل می باشد:

 

 

بهترین کتابهای فیزیک سطح ضعیف برای دانش آموزان

تنوع بالای سوالات فیزیک در کنکور و یکسان نبودن سطح داوطلبان، باعث شده است انتشارات های زیادی کتاب‌ های کنکور تجربی و ریاضی متنوعی را طراحی کنند. اگر در درک مفاهیم اولیه فیزیک مشکل دارید تست زدن برای شما کار سختی خواهد بود. دانش آموزانی که در درس فیزیک ضعیف هستند و مفاهیم را درست و کامل یاد نگرفته‌ اند ،ابتدا باید درسنامه‌ های فیزیک را مطالعه کنند و مفاهیم اولیه را یادبگیرند. در ا ین بخش باید به دنبال کتابهایی باشید که درسنامه کاملی دارند.

اگر منابع درسی مطابق با میزان علم و سطح دانش آموز در هر درس انتخاب شوند، او پیشرفت زیادی خواهد داشت. شما دانش آموزان عزیز می‌ توانید با یک برنامه اصولی جلو بروید و هنگام یادگیری تست‌ های مختلفی را حل کنید. کتاب‌ های فیزیک پایه و دوازدهم انتشارات مهروماه، کتاب سیر تا پیاز گاج، پایه و دوازدهم انتشارات خیلی سبز مناسب افرادی هستند که در درس فیزیک بسیار ضعیف هستند.

 

 

روش مطالعه فیزیک برای کنکور

درس فیزیک یکی از دروس مهم و تاثیرگذار در کنکور سراسری است، اما تعداد زیادی از داوطلبان در این درس ضعیف هستند. یکی از مسائل مهم در هنگام مطالعه فیزیک برای کنکور، توجه و تمرکز روی یادگیری مفاهیم و تسلط کامل بر آنها است. چون اگر مفاهیم را کامل یادنگیرید و بر آنها مسیط نشوید تست زدن و حل مسائل آن کار بیهوده ای است.

برای یادگیری این مفاهیم ابتدا باید با دقت به تدریس دبیر توجه کنید و کتاب درسی یا یک منبع مناسب را مطالعه کنید. این کار باعث می شود مطالب را بهتر درک کنید و لازم نباشد فرمول های درس فیزیک را حفظ کنید. بهترین روش برای مطالعه فیزیک این است که ابتدا بر کتاب درسی تسلط کافی داشته باشیر. تازه بعد از این کار می توانید به سراغ کتاب های کمک آموزشی و تست بروید. سپس باید به سراغ سریع ترین روش های حل مسائل بروید و تست های زیادی حل کنید.

شروع مطالعه فیزیک با درسنامه

برای مطالعه درس فیزیک ابتدا یا درسنامه کتاب های کمک درسی را مطالعه میکنید یا جزوه استاد کنکورتان و یا کتاب درسی خود را مطالعه می کنید؛ در هر حالت شما کار مطالعه خود را با بخشی به نام درسنامه شروع می کنید. اگر طبق این مراحل پیش میروید کار شما درست است، اما اگر روش شما جور دیگری است به شما پیشنهاد می دهیم نحوه مطالعه تان را تغییر دهید.

در مرحله اول شما درسنامه را مطالعه میکنیدو تمام نکات و فرمول ها را بررسی میکنید. سپس مثال هایی مرتبط با نکات و فرمول هایی که مطالعه کردید را مطالعه می کنید. به شما پیشنهاد می دهیم که این مثال ها را با دقت مطالعه کنید و بدون کمک حلشان کنید و مثل بقیه از کنار آن ها به راحتی رد نشوید. اگر مثال ها را بدون کمک درست حل کردید می توانید ادامه درسنامه را مطالعه کنید. اگر نتوانستید مثال ها را خودتان حل کنید درسنامه را دوباره از اول مطالعه کنید چرا که در این قسمت نکاتی وجود دارند که شما هنوز کامل یاد نگرفته اید. ممکن است این نکات پیش نیاز مطالب بعدی باشند پس تا کامل یاد نگرفته اید از مطالعه ادامه درسنامه خودداری کنید.

 

شروع مطالعه فیزیک با درسنامه

 

اهمیت تمرین های کتاب درسی فیزیک

بیشتر دانش آموزان پس از مطالعه درسنامه بلافاصه به سراغ تست زدن می روند. به شما پیشنهاد می دهیم قبل از شروع تست زدن ابتدا به سراغ تمارین کتاب درسی بروید و آنها را حل کنید. اکثر دانش آموزان تصور می کنند تمرین های کتاب درسی کمکی به آنها نمی کند و برای کنکور باید تست زد. اما بررسی و حل تمرین های کتاب درسی درواقع دریچه ای هست برای شروع حل تست. یعنی فردی که در درس فیزیک ضعیف است حق تست زدن ندارد و ابتدا باید تمارین کتاب درسی را حل کند و بر آنها مسلط شود سپس تست زدن را شروع کند.

یک سوال که زیاد مطرح می شود این است که چه زمانی تمرین ها و تست های فیزیک را کار کنیم؟ تعدادی از افراد هستند که دو الی سه روز پس از مطالعه درسنامه شروع به تست زدن می کنند. این کار کاملا اشتباه است. شما باید پس از مطالعه درسنامه و حل مثال ها بلافاصله تمارین و تست های آن مبحث را حل کنید تا نکاتی که یاد گرفتید در ذهنتان تثبیت شود. بعد از حل تست پاسخنامه را مطالعه کنید و همه گزینه ها را با دقت مطالعه و بررسی کنید.

ویژگی کتابهای خیلی سبز

از ویژگی کتابهای خیلی سبز می توان به ساده و خودمانی بودن متن کتابها اشاره کرد. آموزش ساده و قابل فهم مطالب برای دانش آموزان. درسنامه جامع و کاربردی همراه با نکات کنکوری و تعداد تست های زیاد. همچنین این کتابها پاسخنامه تشریحی جامع و کاربردی دارند. کتابهای خیلی سبز در بین رقبایش جز بهترین ها می باشد.

ویژگی کتاب زیست خیلی سبز

  • درسنامه
  • تست های ترکیبی و متنوع
  • تعداد تست بالا
  • پاسخنامه تشریحی جامع و تحلیلی دارای نکات با اهمیت و کنکوری

 

 

ویژگی کتاب شیمی خیلی سبز

  • درسنامه کامل و روان
  • تعداد تست بالا و متنوع
  • پاسخنامه تشریحی کامل

 

کتاب شیمی جامع جلد اول انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 5,400,000 ریال بود.قیمت فعلی 4,482,000 ریال است.

کتاب شیمی جامع جلد دوم انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 3,900,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,237,000 ریال است.

کتاب مسائل شیمی انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 3,300,000 ریال بود.قیمت فعلی 2,739,000 ریال است.

کتاب فصل آزمون شیمی کنکور انتشارات خیلی سبز

قیمت اصلی 3,900,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,237,000 ریال است.

 

ویژگی کتاب ریاضی خیلی سبز

  • درسنامه مختصر و کاربردی
  • بانک تست
  • پاسخنامه کلیدی و تشریحی
  • به کار بردن تست های آزمون سراسری سال های اخیر

 

 

ویژگی کتاب فیزیک خیلی سبز

  • درسنامه کامل
  •  تست
  • پوشش تست های کنکور
  • پاسخنامه تشریحی

 

کتاب فیزیک جامع تجربی تست خیلی سبز

قیمت اصلی 4,950,000 ریال بود.قیمت فعلی 4,108,500 ریال است.

 

ویژگی کتابهای گاج

ویژگی کتابهای گاج درسنامه کامل و نکات کلیدی و در عین حال مختصر آن ها است. مطالب در این کتابها طبقه بندی شده هستند و دارای تست های زیادی می باشند و برخی از سوالات آزمون سراسری سال های قبل را نیز در خود جا داده اند. پاسخنامه تشریحی کامل نیز یکی دیگر از ویژگی های این کتابها است.

ویژگی کتاب زیست گاج

  • درسنامه کامل همراه با نکات کلیدی
  • بانک تست کامل
  • دربردارنده تست های کنکور سال های قبل
  • ارائه‌ درجه‌ سختی برای تست‌ها
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتاب شیمی گاج

  • بررسی کامل مطالب درسی در قالب درسنامه کامل
  • مطالب طبقه بندی شده
  • تست کامل مطابق با درسنامه
  • پاسخنامه کلیدی و تشریحی

 

 

ویژگی کتاب ریاضی گاج

  • درسنامه کامل همراه مثال های کاربردی برای درک بهتر
  • دارای نکات کلیدی کنکوری
  • بانک تست
  • کادر جمع‌ بندی در انتهای درس‌نامه‌ هر فصل برای مرور سریع
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتاب فیزیک گاج

  • درسنامه همراه مثال برای درک بهتر مطالب
  • بانک تست کامل
  • مطالب طبقه بندی شده
  • استفاده از تست های کنکور سال های قبل
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتابهای نشر الگو

یکی از ویژگی کتابهای نشر الگو این است که نسبت به رقبای خود سخت تر هستند. تست های مفهومی و چالشی از ویژگی های این کتابها است. درسنامه این کتابها نکات کاربردی حل تست را در بر می گیرند و به درد مرور دانسته و طبقه بندی آنها می خورند. این کتابها پاسخنامه تشریحی نیز دارند.

ویژگی کتاب زیست نشر الگو

  • درسنامه ای همراه با نکات تستی
  • تست های هدفمند
  • تست های طبقه بندی شده
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتاب شیمی نشر الگو

  • حجم کم
  • پوشش تمامی مطالب و بخش ها
  • درسنامه کامل
  • تست های مطابق با درسنامه
  • پاسخنامه تشریحی

 

کتاب شیمی دوازدهم تست انتشارات نشرالگو

قیمت اصلی 4,300,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,569,000 ریال است.

کتاب شیمی پایه دهم و یازدهم انتشارات نشر الگو

قیمت اصلی 4,300,000 ریال بود.قیمت فعلی 3,569,000 ریال است.

کتاب مسائل شیمی کنکور انتشرات نشر الگو

قیمت اصلی 3,100,000 ریال بود.قیمت فعلی 2,635,000 ریال است.

 

ویژگی کتاب ریاضی نشر الگو

  • درسنامه کامل
  • آزمون های مبحثی و جامع از کتاب
  • تست های هدفمند
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتاب فیزیک نشر الگو

  • درسنامه کامل و کاربردی براساس مطالب کتاب درسی
  • تست های طبقه بندی شده
  • پاسخنامه تشریحی

 

 

ویژگی کتابهای مهروماه

ویژگی کتابهای مهروماه جامع مانند تمام کتابهای مشابه آن در بازار است. این کتابهای مهروماه دارای درسنامه نسبتا خلاصه و  هستند و تمام نکات کنکوری را شامل می شوند. تست های تالیفی و کنکور سراسری سال های اخیر را شامل می شود. در بعضی موارد تست های آزمون های قلم چی و کنکورهای قدیمی در میان تست ها دیده می شود.

ویژگی کتاب زیست مهروماه

  • درسنامه کامل همراه با تمام نکات کنکوری
  • جدول جمع بندی برای مرور سریع و مقایسه مطالب
  • بانک تست کامل
  • پوشش کامل تست های کنکور سال های اخیر
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتاب شیمی مهروماه

  • درسنامه مختصر و جامع
  • تست های مطابق با درسنامه
  • تست های ترکیبی و طبقه بندی شده
  • پاسخنامه تشریحی
  • سوال ها و پاسخنامه کنکور سال های قبل

ویژگی کتاب ریاضی مهروماه

  • درسنامه کامل و ساده مشابه کتاب درسی
  • تست های هدفمند
  • دسته بندی هدفمند تست ها در سه سطح
  • استفاده از تست های آزمون های جامع شبیه ساز کنکور
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتاب فیزیک مهروماه

  • درسنامه جامع همراه با مثال
  • تست های زیاد و هدفمند
  • دسته بندی تست ها در سه سطح
  • آزمون های جامع
  • پاسخنامه تشریحی

شما عزیزان می توانید با نظرات خود درباره ی مقالات مطالعه شده و همچنین مطالب دیگر سایت در بهبود کیفیت مطالب به ما کمک کنید.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره ای تحصیلی (مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری) با شماره تماس 02156695015 و 02156695088 تماس حاصل فرمایید و یا کلمه ی مشاوره تحصیلی را در بخش نظرات کامنت کنید.

3 دیدگاه در “بهترین منابع کنکور تجربی 1402

  1. فروشگاه کتاب رشد گفت:

    سلام بسیار مفید بود

  2. ناشناس گفت:

    بسیار مفید بود ممنون از سایت خوبتون

    1. فروشگاه کتاب رشد گفت:

      ممنون از نظر شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Instagram WhatsApp WhatsApp
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید