با کسی باش که بتونی رشد کنی ...

بهترین منابع کنکور ریاضی 1402

آنچه در این مقاله میخوانید:

بهترین کتابهای کنکور ریاضی

 

بهترین کتابهای تست کنکور ریاضی و معرفی کامل آن ها

 

بهترین منابع کمک آموزشی کنکور ریاضی

 

بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

 

معرفی رشته های دانشگاهی ریاضی

 

تاثیر ضرایب دروس در کنکور ریاضی

کنکور ریاضی هر سال یکی از رشته های پر متقاضی کنکور سراسری می باشد. با حذف درس های عمومی از کنکور، در کنکور سراسری از دروس تخصصی سوال طرح می شود. این دروس تخصصی برای رشته ریاضی شامل ریاضیات، فیزیک، شیمی می باشد. میزان اهمیت و تاثیر یک درس را از ضریب آن می توان فهمید. با استفاده از این ضرایب دانش آموزان می توانند از اینکه کدام درس تاثیر بیشتری در کنکور دارد مطلع شوند و مشخص کنند که به چه رشته ای علاقه دارند و می خواهند در کدام دانشگاه درس بخوانند و برنامه درسی خود را بر مبنای آن طرح کنند..

در ادامه ضریب هر یک از دروس تخصصی رشته ریاضی را در کنکور سراسری مشاهده می کنید:

ضرایب دروس کنکور ریاضی رشد بوک

شناخت سطح علمی دانش آموزان چه تاثیری در کنکور دارد

 

دانش آموزان قوی برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

 

دانش آموزان متوسط برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

 

دانش آموزان ضعیف برای کنکور چه کارهایی باید انجام دهند؟

نکات مهم هنگام خرید کتابهای کنکور ریاضی

اولین نکته ای که زمان خرید کتاب های کمک آموزشی کنکور ریاضی باید به آن توجه کنید، این است که بهترین منابع کنکور برای هر شخص متفاوت است و دانش آموزان باید با توجه به سطح درسی و نیازشان این منابع را انتخاب کنند. مثلا منابعی که رتبه های برتر کنکور ریاضی در سال های گذشته استفاده کرده اند شاید برای همه داوطلبان مناسب نباشد. اما اگر از دانش آموزان موفق کنکوری سال های گذشته درباره کتاب های کمک درسی بپرسید، همه آن ها تاکید می کنند که از کتاب های کمک آموزشی کنکور ریاضی و تست استفاده کنید. کتاب های کمک آموزشی کنکور ریاضی جدید زیادی توسط ناشرین معتبر منتشر شده است تا داوطلبان متناسب با سطح علمی خود و با دست باز منابع کنکور را انتخاب کنند. اما انتخاب از میان این همه کتاب کمی گیج کننده و سخت است. در ادامه مقاله کامل ترین و بهترین منابع کنکور ریاضی را بررسی می کنیم.

بهترین منابع شیمی کنکور برای دانش آموزان ریاضی

درس شیمی یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. اما با بررسی میانگین داوطلبان در کنکور سال های اخیر متوجه می شوید که نتایج قابل قبولی نداشته اند. تعداد زیادی از داوطلبان ریاضی، تمرکز خود را روی ریاضی و فیزیک می گذارند و این درس مهم را نادیده می گیرند. درحالیکه می‌توانند با کسب درصد بالا از شیمی رتبه خوبی را در کنکور از آن خود کنند. زیرا طی سال های اخیر شیمی به شدت مفهومی شده است و درجه سختی آن بیشتر شده است. بسیاری از داوطلبان این درس را نادیده می گیرند و روی سایر درس ها تمرکز می کنندکه این کار اشتباه است! شما با انتخاب بهترین منابع متناسب با سطح علمی خودتان مهارت و سرعت تست زنی خود را در این درس تقویت کنید. برای موفقیت در این درس باید هنگام انتخاب منابع مناسب توجه کنید و دقت زیادی داشته باشید. منبع اصلی شما در درس شیمی کتاب درسی است اما اگر در کنار آن از کتاب کمک آموزشی استفاده کنید و تست های زیادی بزنید درصد بالایی کسب می کنید.

بهترین کتابهای شیمی سطح قوی برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای شیمی سطح متوسط برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای شیمی سطح ضعیف برای دانش آموزان

 

روش مطالعه شیمی برای کنکور

یکی از درس های تاثیرگذار در کنکور ریاضی شیمی است و در مقایسه با سایر درس های تخصصی آسان تر است. داوطلبان به آسانی می توانند شیمی را یادبگیرند و به سوال هایش جواب دهند. اما شیمی نیز مانند درس های دیگر سختی های خودش را دارد. داوطلبان باید یادگیری و تقویت درس شیمی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار دهند. زیرا این درس یکی از دروس تفهیمی و همچنین جزو دروس تحلیلی قرار می‌گیرد. خواندن درس شیمی با استفاده از روش‌ های درست و تمرین زیاد می‌تواند به بهترین نتایج منجر شود. میانگین پاسخ دهی به شیمی در کنکور سراسری پایین است، بنابراین اگر با نشیوه مطالعه شیمی آشنا باشید می توانید به تعداد قابل توجهی از سوالات در این درس جواب دهید و تراز کل و رتبه خود را افزایش دهید.

  • مطالعه درسنامه

شیمی یک درس مفهومی، حفظی و محاسباتی است به این معنی که داوطلبان باید برخی مفاهیم را حفظ کنند، برخی از مفاهیم را مفهومی مطالعه کنند و بعضی را به طور محاسباتی حل کنند. بنابراین این درس از سه بخش تشکیل شده است و دانش آموزان باید برای هر بخش از روش‌ های خاص برای مطالعه استفاده کنند. برای مطالعه و بررسی مبحث های حفظی  ابتدا باید درسنامه دبیر یا کتاب درسی را مطالعه کنید، این کار زمان زیادی لازم ندارد فقط کافی است با مباحث و نکات آن بخش آشنا شوید.

در مرحله بعد باید به سراغ مطالعه فرمول ها و نکات لازم برای حل مسئله بروید و سعی کنید خودتان همه سوالات داخل کتاب درسی و جزوه خود را حل کنید. اگر توانستید مسائل را حل کنید یعنی نکات و مبحثی که مطالعه کرده اید کامل یاد گرفته اید و می توانید قسمت بعدی جزوه خود را مطالعه کنید. اما اگر نتوانستید مسئله ها را حل کنید یعنی مباحث و نکات را کامل یاد نگرفته اید و باید بیشتر تمرین کنید و نمی توانید به سراغ ادامه درسنامه بروید. بنابراین باید برگردید و نکات آن بخش را دوباره بررسی کنید تا به خوبی یاد بگیرید. بعد از  مطمئن شدن از یادگیری کامل و حل کردن درست سوالات می توانید به سراغ ادامه مطالعه درسنامه و جزوه خود بروید.

  • تست زدن بلافاصله بعد از مطالعه

بعد از اینکه درسنامه یا جزوه معلم خود را مطالعه کردید بلافاصله به سراغ تست های کتاب کمک آموزشی خود بروید. ممکن است تعداد زیادی از تست ها را نتوانید حل کنید اما مهم نیست. هدف از تست زدن این است که مطالب و نکات مهم را شناسایی کنید. زمانی که تست ها را بررسی کنید متوجه می شوید تعدادی از این نکات و فرمول ها در تست های کنکور سراسری سال های اخیر ثابت هستند. بعد از اینکه فرمول ها، نکات،  و مطالب مهم را شناسایی کردید سعی کنید آنها را به حافظه بلند مدت تان بسپارید. برای این کار باید مطالعه و مرور منظم داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از جعبه لایتنر استفاده کنید. با استفاده از این جعبه میتونید مطالبی که میخواهید حفظ کنید را در فواصل زمانی معین و مناسب مرور کنید. اگر با این روش پیش بروید مطمئن باشید تا زمان کنکور سراسری مهم ترین نکات حفظی و فرمول های مهم شیمی را بارها مرور می کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور برای دانش آموزان ریاضی

ریاضی درسی سخت و پیچیده است و بیشتر قسمت یادگیری این درس در کلاس توسط تدریس معلم انجام می شود. بیشتر دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی در این درس ضعیف هستند. بنابراین لازم است در کلاس حضوری فعال داشته باشید و یک کتاب کمک آموزشی مناسب برای یادگیری بهتر و حل تمرین و تست بیشتر تهیه کنید. بهترین منابع کمک آموزشی برای هر دانش آموز متناسب با سطح علمی او متفاوت است، پس آگاهی از سطح دانش خود در درس ریاضی و استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب سطح خود باعث می‌شود پیشرفت خوبی داشته باشید در این درس. می دانید که استفاده از منابع آموزشی مناسب می تواند یکی از دلایل مهم قبولی در کنکور باشد. بنابراین انتخاب یک کتاب کمک درسی مناسب به دانش آموز در آسان تر شدن این مسیر می تواند کمک کند.

بهترین کتابهای ریاضی سطح قوی برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای ریاضی سطح متوسط برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای ریاضی سطح ضعیف برای دانش آموزان

 

روش مطالعه ریاضی برای کنکور

درس ریاضی یکی از دروس مهم و تاثیر گذار در کنکور ریاضی است. اما دانش آموزان زیادی در این درس بسیار ضعیف هستند و نمی توانند عملکرد مناسبی در کنکور از خود نشان دهند. دروس ریاضی برخلاف درس های دیگر نیازمند تمرین و تکرار زیاد است، تا داوطلب علاوه بر مسلط شدن بر این درس سرعت عمل بالایی در حل تست ها داشته باشد. ریاضی شامل علائم، فرمول ها و روش های حل زیادی است و شما نمی توانید ریاضی را با گوش دادن و خواندن یادبگیرید چرا که ریاضی یک درس پیچیده است. ریاضی یک درس زنجیره ای است، یعنی درسی که امروز یاد میگیرید پیش نیاز درس های بعدی است و درس امروزتان بر اساس آموخته های روز های قبل است. مطالعه درس ریاضی را باید بر مبنای سه اصل: یادگیری، تمرین و مرور قرار دهیم.

  • یادگیری اصولی مفاهیم ریاضی

درس ریاضی یک درس سخت و پیچیده است و به خاطر همین مفاهیم آن باید به صورت اصولی و با دقت مطالعه شود. نباید برای یادگیری ریاضی مفاهیم و فرمول ها را حفظ کنید. تا زمانی که مفاهیم ریاضی را یادنگیرید نمی توانید سوالات و تست های ریاضی را حل کنیدو حل کردن آنها بیهوده خواهد بود. ابتدا باید جزوه خود را مطالعه کنید و بعد از آن کتاب درسی را با دقت زیادی مطالعه و بررسی کنید. باید مفاهیم را به صورت عمیق درک کنید و نکات مهم را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود که داوطلبان مفاهیم اولیه را به صورت دقیق یاد بگیرند.

  • حل تمارین کتاب درسی

دانش آموزان باید بعد از مطالعه مفاهیم و فرمول های درس ریاضی تمرین‌های کتاب درسی را حل کنند. سوالات و تمرین‌ های کتاب درسی اهمیت زیادی دارند. با حل تمرین‌ های کتاب درسی می‌ توانید تسلط بیشتری بر مفاهیم داشته باشید و نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنید. اگر نتوانستید سوالی را حل کنید به معنی این است که مفاهیم اصلی درس را به خوبی یاد نگرفته اید و باید دوباره مفاهیم اصلی را بخوانید.

بعد از مطالعه کامل جزوه و کتاب درسی و حل تمرین های آن حل تست‌ های متنوع و زیاد نقش مهمی در یادگیری دارد. تست‌ های تالیفی از جنبه‌ های دیگر به مفاهیم نگاه می‌ کنند و سوالات متنوعی را برای یک مفهوم طرح می‌ کنند. سعی کنید هنگام پاسخ دادن به تست‌ ها در کنار سوالات و تست‌ های وقت گیر علامت بگذارید و بعد از حل سوالات دیگر، اگر وقت کافی داشتید به سراغ تست های علامت گذاری شده بروید.

بهترین منابع فیزیک کنکور برای دانش آموزان ریاضی

درس فیزیک یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی می باشد و روی رتبه داوطلبان کنکور سراسری تاثیر زیادی دارد. این درس در کنکور سراسری دارای ضریب 12 می باشد. یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور انتخاب منابع مطالعاتی درست است. اما تنوع کتاب های فیزیک در بازار بسیار زیاد است و انتخاب کتاب مناسب برای هر دانش آموز کار مشکل و سختی است.

برای انتخاب بهترین منابع باید به شرایط هر فرد توجه شود و متناسب با آن تصمیم گیری شود. دانش آموزان ابتدا باید سطح درسی خود را تشخیص دهند و منابع اولیه خود را برای مطالعه انتخاب کنند. بعد اگر به سطح مطلوب رسیده باشند و زمان کافی برای تمرین بیشتر داشته باشند منابع سطح دوم را انتخاب کنند و تست های بیشتری را حل کنند.

بهترین کتابهای فیزیک سطح قوی برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای فیزیک سطح متوسط برای دانش آموزان

 

بهترین کتابهای فیزیک سطح ضعیف برای دانش آموزان

 

روش مطالعه فیزیک برای کنکور

درس فیزیک یکی از درس های مهم و تاثیرگذار در کنکور سراسری رشته ریاضی است، اما متاسفانه تعداد زیادی از داوطلبان در این درس ضعیف هستند. یکی از مسائل مهم در هنگام مطالعه فیزیک برای کنکور، توجه و تمرکز روی یادگیری مفاهیم و تسلط کامل بر آنها است. چون اگر مفاهیم را کامل یادنگیرید و بر آنها مسلط نشوید تست زدن و حل مسائل آن کار بی فایده ای است.

برای یادگیری این مفاهیم و مطالب اول باید با دقت به تدریس دبیر در کلاس درس توجه کنید و کتاب درسی یا یک منبع مناسب را مطالعه کنید و مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می شود مطالب را بهتر متوجه شوید و لازم نباشد فرمول های درس فیزیک را حفظ کنید. بهترین روش برای مطالعه فیزیک این است که در ابتدای کار بر کتاب درسی تسلط کافی داشته باشید. بعد از مسلط شدن بر مطالب کتاب درسی خود می توانید به سراغ کتابهای کمک آموزشی کنکور ریاضی و تست بروید. و بعد از آن باید به سراغ روش های سریع حل مسائل بروید و تست های زیادی حل کنید.

  • شروع مطالعه فیزیک با درسنامه

برای مطالعه درس فیزیک رشته ریاضی اول باید درسنامه کتاب های کمک درسی را مطالعه کنید یا جزوه استاد کنکورتان و یا کتاب درسی خود را مطالعه کنید؛ در هر حالت شما کار مطالعه و بررسی خود را با بخشی به اسم درسنامه شروع می کنید. اگر مطابق با این مراحل پیش میروید کار شما درست است، ولی اگر شیوه مطالعه شما جور دیگری است به شما پیشنهاد می دهیم روش مطالعه تان را عوض کنید.

در ابتدای کار شما درسنامه را مطالعه می کنید و تمام نکات و فرمول ها را بررسی می کنید. بعد مثال هایی مرتبط با نکات و فرمول هایی که مطالعه و بررسی کردید را مطالعه می کنید. یادتان باشد که بهتر است این مثال ها را با دقت مطالعه کنید و بدون کمک حلشان کنید و مثل بقیه از کنار آن ها به راحتی رد نشوید.

اگر مثال ها را بدون کمک، خودتان درست حل کردید می توانید ادامه درسنامه را مطالعه کنید. اگر نتوانستید مثال ها را خودتان حل کنید درسنامه را دوباره از اول مطالعه کنید. چون در این قسمت نکاتی وجود دارند که شما هنوز کامل یاد نگرفته اید. ممکن است این نکات پیش نیاز مطالب بعدی باشند پس تا کامل یاد نگرفته اید از مطالعه ادامه درسنامه خودداری کنید.

  • اهمیت تمرین های کتاب درسی فیزیک

اکثر دانش آموزان پس از مطالعه درسنامه بلافاصه به سراغ تست زدن می روند. به شما پیشنهاد می دهیم قبل از تست زدن ابتدا به سراغ تمرین های کتاب درسی بروید و آن ها را حل کنید. اکثر دانش آموزان تصور می کنند تمرین های کتاب درسی کمکی به آنها نمی کند و برای کنکور باید تست زد. اما بررسی و حل تمرین های کتاب درسی درواقع دریچه ای هست برای شروع حل تست. یعنی فردی که در درس فیزیک ضعیف است حق تست زدن ندارد و ابتدا باید تمارین کتاب درسی را حل کند و بر آنها مسلط شود سپس تست زدن را شروع کند.

سوالی که زیاد پرسیده می شود این است که چه زمانی تمرین ها و تست های فیزیک را کار کنیم؟ تعدادی از دانش آموزان هستند که دو الی سه روز پس از مطالعه درسنامه شروع به تست زدن می کنند. این کار کاملا اشتباه است. شما باید پس از مطالعه درسنامه و حل مثال ها بلافاصله تمارین و تست های آن مبحث را حل کنید تا نکاتی که یاد گرفتید در ذهنتان تثبیت شود. بعد از حل تست پاسخنامه را مطالعه کنید و همه گزینه ها را با دقت مطالعه و بررسی کنید.

اگر یک درصد بالا برای درس فیزیک در کنکور ریاضی می خواهید، تمرین و تکرار را در برنامه هرروز خود اضافه کنید. تمرین و تکرار باید در برنامه روزانه دانش آموزان قرار داشته باشد و آن ها به صورت مداوم بخش‌ها را مطالعه کند. تمرین و مرور برای طولانی مدت باعث می‌ شود که مطالب و مفاهیم در حافظه بلند مدت دانش آموزان ثبت شود.

ویژگی کتابهای خیلی سبز

از ویژگی کتابهای خیلی سبز کنکور ریاضی می توان به ساده و خودمانی بودن متن و مطالب کتابها اشاره کرد. همچنین آموزش ساده و قابل فهم مطالب برای دانش آموزان. درسنامه جامع و کاربردی همراه با نکات کنکوری و تعداد تست های زیاد یکی دیگر از ویژگی های کتاب های گاج است. همچنین این کتابها پاسخنامه تشریحی جامع و کاربردی دارند. کتابهای خیلی سبز در بین رقبایشان جز بهترین ها می باشند.

ویژگی کتابهای شیمی خیلی سبز

  • درسنامه کامل
  • تست های سطح بالا
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای ریاضی خیلی سبز

  • درسنامه خلاصه مطابق با کتاب درسی
  • به کار بردن تست های کنکور سال های قبل
  • تست های هدفمند
  • پاسخنامه تشریحی
  • پاسخنامه کلیدی

ویژگی کتابهای فیزیک خیلی سبز

  • درسنامه جامع و کامل
  • تست های متنوع
  • پوشش تست های کنکور
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای گاج

یکی از ویژگی های کتابهای گاج درسنامه کامل و نکات کلیدی و در عین حال مختصر آن ها است. همچنین مطالب در این کتابها طبقه بندی شده هستند و این کتابها دارای تست های زیادی می باشند. بعضی از سوالات آزمون سراسری سال های قبل را نیز در خود جا داده اند. پاسخنامه تشریحی کامل نیز یکی دیگر از ویژگی های این کتابها است.

ویژگی کتابهای شیمی گاج

  • درسنامه کامل
  • تست های تالیفی
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای ریاضی گاج

  • درسنامه کامل همراه با نکات کنکور
  • تست های متنوع و زیاد
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای فیزیک گاج

  • درسنامه کامل به همراه مثال های کاربردی
  • بانک تست کامل
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای نشر الگو

یکی از ویژگی های کتابهای نشر الگو این است، که نسبت به رقبای خود سخت تر هستند. تست های مفهومی و چالشی یکی دیگر از ویژگی های این کتابها است. همچنین درسنامه این کتابها نکات کاربردی حل تست را در بر می گیرند و به درد مرور دانسته ها و طبقه بندی آنها می خورند. این کتابها پاسخنامه تشریحی نیز دارند.

ویژگی کتابهای شیمی نشر الگو

  • درسنامه کامل
  • پوشش تمامی مطالب
  • تست های مطابق با درسنامه
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای ریاضی نشر الگو

  • درسنامه خلاصه به همراه نکات کنکوری
  • تست های متنوع
  • تست های مطابق کنکور
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای فیزیک نشر الگو

  • درسنامه
  • تست های مطابق با درسنامه
  • تست های ترکیبی و جمع بندی
  • تست های سخت برای دانش آموزان قوی
  • پاسخنامه تشریحی و کلیدی

ویژگی کتابهای مهروماه

ویژگی کتابهای مهروماه جامع کنکور ریاضی مانند تمام کتابهای مشابه آن در بازار است. این کتابهای مهروماه دارای درسنامه نسبتا خلاصه و نکته محور هستند و تمام نکات کنکوری را شامل می شوند. همچنین تست های تالیفی و کنکور سراسری سال های اخیر را شامل می شوند. در بعضی موارد تست های آزمون های قلم چی و کنکورهای سال های گذشته در میان تست ها دیده می شود.

ویژگی کتابهای شیمی مهروماه

  • درسنامه خلاصه و مفید
  • تست های مطابق با درسنامه
  • تست های سطح بالا
  • تست های ترکیبی
  • پاسخنامه

ویژگی کتابهای ریاضی مهروماه

  • درسنامه کامل
  • تست های سخت برای دانش آموزان قوی
  • پاسخنامه تشریحی

ویژگی کتابهای فیزیک مهروماه

  • درسنامه کامل
  • تست های سخت برای دانش آموزان قوی
  • تست های مطابق با درسنامه
  • پاسخنامه تشریحی

شما عزیزان می توانید با نظرات خود درباره ی مقالات مطالعه شده و همچنین مطالب دیگر سایت در بهبود کیفیت مطالب به ما کمک کنید.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره ای تحصیلی (مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری) با شماره تماس 02156695015 و 02156695088 تماس حاصل فرمایید و یا کلمه ی مشاوره تحصیلی را در بخش نظرات کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

Instagram WhatsApp WhatsApp
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید